Для того, щоб максимально полегшити процес замовлення Вашої майбутньої рекламної вивіски, ми зібрали деякі відомості та поради по колористиці (науці про колір), які стануть Вашим інформаційним орієнтиром. Адже вдало підібраний шрифт вивіски – це тільки половина успіху. Дуже важливо знайти вдале колірне рішення, яке б « зачепило» потенційного споживача.
Саме на колір рекламоносія покладається місія по залученню клієнтів. Це – ключовий фактор у процесі торгівлі, тому що людина в першу чергу звертає увагу на колір, а вже потім – на форму того чи іншого предмету.
Тому, не варто нехтувати колірним впливом на сприйняття людини, адже кожен колір викликає ті чи інші асоціації та емоції. Один – дратує, інший – заспокоює. Колір може як посилити виразність і чіткість літер, так і змішати їх в одну сіру масу.
Виходячи з того, що вивчення кольору має багатовікову історію, нам не потрібно « винаходити велосипед». Можна сміливо відштовхуватися від оригінальної колірної теорії Й. В. Гете та висновків доктора Т.Кьоніга, який аналізував психологію реклами, в тому числі – її зорове сприйняття. Вони систематизували відомості про кольори, що найбільш гармонійно поєднуються.
На допомогу завжди готові прийти знамениті колірні кола, які є наочним посібником, що ілюструє відносини між кольорами, їх взаємодіюта сумісність. Такі кола (напр., коло природних кольорів Гете, колірний круг І. Іттена) на практиці застосовують і фахівці в області візуального мерчендайзинга, і дизайнери, і модельєри, і просто творчі люди.
Всі кольори можна розділити на такі групи (як точні, так і умовні):
Виходячи з наступально-відступальних характеристик кольору, визначається і його помітність, тобто здатність привертати та утримувати увагу, ілюзорно наближаючись до об'єкта сприйняття і навіть створюючи 3-D ефект.
Естетичні закономірності колірного кола свідчать, що дуже виграшно поєднуються комплементарні кольори спектру – протилежні кольори, які знаходяться в опозиції один до одного. А оскільки рекламна вивіска в основному складається з фону і напису, яку потенційний клієнт повинен прочитати без складнощів, радимо Вам спробувати « зіграти» на контрасті окремих кольорів, наприклад:
Такі кольори візуально не змішуються і відмінно читаються, як і, наприклад, поєднання представників « теплої » групи:
Також, до найменш гармонійних колірних сполучень для рекламної вивіски можна віднести поєднання:
Саме їх ми не рекомендуємо, так як вони погано сприймаються людським оком.
Т.Кьоніг в своїй книзі « Психологія реклами» називає найбільш виграшними такі колірні тандеми:
Важливо відзначити, що кольори, що знаходяться в одній композиції, можуть як нейтралізувати, так і посилювати властивості один одного. Існують деякі закономірності, як то:
Для комбінації хроматичних і ахроматичних тонів теж існують свої гармонійні поєднання. Це:
Для наочного прикладу в зображенні, що нижче, ми склали рейтинг найкращих і найбільш помітних на наш погляд варіантів поєднань контрастних кольорів в порядку убування (від гіршого до кращого).
Підсвічування рекламної вивіски (напр., у випадку зі світловими буквами) теж має значення. При підсвічуванні відтінки червонго – світлішають, холодні кольори &ndashтемніють, а яскраво жовті – взагалі важко відрізнити від білих.
Крізь призму якого б аспекту ми аналізували колірну сім'ю (« колір і простір», « колір і форма»), все-таки аспект « колір і людина » є основним. Він базується на стійких групових асоціаціях і символічних значеннях, які однакові для більшості людей по всьому світу. І коротко їх можна висловити так:
• Червоний колір досить суперечливий, з одного боку – – гнівний та досить тривожний, з іншого – романтичний. Асоціюється з любов'ю і пристрастю, з кров'ю і війною. Один з королівських кольорів, серйозний і величний, дуже насичений енергетично, яскравий і сміливий.
• Помаранчевий колір дарує відчуття свята, наповнює ентузіазмом і теплом, асоціюється з сонцем. Близький родич жовтого кольору. Динамічний, чуттєвий, життєстверджуючий та пишний. Загальновизнаний колір буддизму, що несе в собі зречення від порочних якостей.
• Жовтий колір – найяскравіший і найоптимістичніший член світловий сім'ї. Життєрадісний колір сонячного світла, надії, радості, бадьорості, дружелюбності, посмішки і безтурботності. Завжди викликає виключно теплі і приємні асоціації. З додаванням червоного або коричневого дає золотий колір – колір царської розкоші, багатства, слави і перемоги.
• Зелений колір – колір комфорту і рівноваги, гармонії, безпеки і здоров'я (не дарма аптечні хрести – зелені). Найпоширеніший в природі колір, що асоціюється з молодістю, оновленням навесні, буйною рослинністю, родючістю і відпочинком. У йозі та езотериці – колір життєвої енергії (прани), яка наповнює весь світ, хоч і невидима для очей.
• Синій ( (і блакитний ) колір – колір неба і моря, релаксу, надійності, довіри і мудрості. Найзаспокійливіший колір для психоемоційного сприйняття. Символізує умиротворення і безтурботність, колір зими і холоду, вічності і постійності, стабільності і незламності. Один з королівських кольорів.
• Фіолетовий колір, розташовуючись в кінці колірного спектра, є сумішшю червоного і синього кольорів, а значить – в ньому поєднуються тривога і спокій. Тому він символізує єдність протилежностей. У давнину вважався кольором посв'ячених у особливі знання. Духовний колір трансформації і всього таємничого. Налаштовує на філософський лад, має заспокійливий вплив.
Навіть виходячи з усього вищевикладеного, ми наполегливо радимо Вам не « гнатися» за якимось колірним рішенням тільки тому що це – красиво. Все повинно бути у відповідності.
Кольори Вашої рекламної вивіски повинні відповідати кольорам, закріпленим у Вашому бренд-буці, якщо він у Вас є.
А якщо немає – підійти до цього питання потрібно дуже грамотно, оцінюючи навколишні об'єкти, архітектурний стиль будівлі і загальний меседж, який повинен йти від такого рекламоносія. Адже головним чином він повинен служити на користь іміджетворенню і підвищенню продажів.
Тому, не хвилюйтеся: ми допоможемо Вам визначитися і підкажемо найкраще рішення, і колірне &ndashв тому числі!