Головна
Колір вивіски, як правильно обрати

Колір вивіски, як правильно обрати

Колір зовнішньої рекламної вивіски: як правильно обрати і що потрібно знати.

Для того, щоб максимально полегшити процес замовлення Вашої майбутньої рекламної вивіски, ми зібрали деякі відомості та поради по колористиці (науці про колір), які стануть Вашим інформаційним орієнтиром. Адже вдало підібраний шрифт вивіски – це тільки половина успіху. Дуже важливо знайти вдале колірне рішення, яке б « зачепило» потенційного споживача.

Саме на колір рекламоносія покладається місія по залученню клієнтів. Це – ключовий фактор у процесі торгівлі, тому що людина в першу чергу звертає увагу на колір, а вже потім – на форму того чи іншого предмету.

Тому, не варто нехтувати колірним впливом на сприйняття людини, адже кожен колір викликає ті чи інші асоціації та емоції. Один – дратує, інший – заспокоює. Колір може як посилити виразність і чіткість літер, так і змішати їх в одну сіру масу.

Гармонія кольорів: від чого відштовхнутися?

Виходячи з того, що вивчення кольору має багатовікову історію, нам не потрібно « винаходити велосипед». Можна сміливо відштовхуватися від оригінальної колірної теорії Й. В. Гете та висновків доктора Т.Кьоніга, який аналізував психологію реклами, в тому числі – її зорове сприйняття. Вони систематизували відомості про кольори, що найбільш гармонійно поєднуються.

На допомогу завжди готові прийти знамениті колірні кола, які є наочним посібником, що ілюструє відносини між кольорами, їх взаємодіюта сумісність. Такі кола (напр., коло природних кольорів Гете, колірний круг І. Іттена) на практиці застосовують і фахівці в області візуального мерчендайзинга, і дизайнери, і модельєри, і просто творчі люди.

Всі кольори можна розділити на такі групи (як точні, так і умовні):

  • Ахроматичні – білий, чорний і сірий кольори.
  • Хроматичні – всі кольори спектру зі своїми відтінками та їх градаціями.
  • Первинні – основа всіх кольорів, три кольори: червоний, жовтий і синій.
  • Вторинні – виходять у результаті змішування двох первинних кольорів.
  • І третинні: первинний + вторинний колір.
  • «Теплі» (червоний, оранжевий, жовтий) і «холодні» (синій, блакитний, фіолетовий). Але! Один і той самий колір може « міняти температуру» в бік теплоти або холоду в залежності від фону
  • «Легкі» і «важкі» = світлі і темні, визначається інтенсивністю кольору (темні завжди важче світлих).
  • «Наступальні» і «відступаючі». Визначаються колірним тоном. «Теплі» кольору завжди виступають вперед , а « холодні» – навпаки.

Виходячи з наступально-відступальних характеристик кольору, визначається і його помітність, тобто здатність привертати та утримувати увагу, ілюзорно наближаючись до об'єкта сприйняття і навіть створюючи 3-D ефект.

Естетичні закономірності колірного кола свідчать, що дуже виграшно поєднуються комплементарні кольори спектру – протилежні кольори, які знаходяться в опозиції один до одного. А оскільки рекламна вивіска в основному складається з фону і напису, яку потенційний клієнт повинен прочитати без складнощів, радимо Вам спробувати « зіграти» на контрасті окремих кольорів, наприклад:

  • червоного і зеленого;
  • фіолетового і жовтого.

Такі кольори візуально не змішуються і відмінно читаються, як і, наприклад, поєднання представників « теплої » групи:

  • червоного і жовтого;
  • червоного і зеленого.

Таблиця найбільш контрастних варіантів букв і фону по Т.Кьонігу:

Також, до найменш гармонійних колірних сполучень для рекламної вивіски можна віднести поєднання:

  • фіолетового і зеленого;
  • фіолетового і червоного;
  • синього і фіолетового;
  • зеленого і синього;
  • синього і червоного;
  • оранжевого з жовтим;
  • червоного з жовтим;
  • червоного і оранжевого.

Саме їх ми не рекомендуємо, так як вони погано сприймаються людським оком.

Т.Кьоніг в своїй книзі « Психологія реклами» називає найбільш виграшними такі колірні тандеми:

  • фіолетовий + помаранчевий;
  • жовтий + синій (пурпурний);
  • червоний + темно синій.

Приклад рекламних вивісок від РВК «Ташута» з різними поєднанням кольорів:

Особливості взаємодії кольорів. Наші рекомендації

Важливо відзначити, що кольори, що знаходяться в одній композиції, можуть як нейтралізувати, так і посилювати властивості один одного. Існують деякі закономірності, як то:

  1. Світлий фон будь-який темніший колір робить ще темніше і навпаки.
  2. Червоний разом із зеленим виглядає більш насиченим.
  3. Будь-який колір, перебуваючи на фоні однакового з ним, але більш насиченого колірного тону (з однієї гами), втрачає свою насиченість (напр., яскраво-жовтий блідне на фоні жовто гарячого). Тому, ми не радимо вибирати для вивіски кольори однієї колірної гами.
  4. Якщо ахроматичний колір, наприклад, сірий, оточений хроматичним, наприклад, червоним, то він змінює свої властивості. В даному випадку – приймає зеленуватий відтінок. На жовтому фоні він стане синюватим, на зеленому – з рожевим віддінком.

Для комбінації хроматичних і ахроматичних тонів теж існують свої гармонійні поєднання. Це:

  • « теплі» кольори (жовтий, червоний, помаранчевий) + чорний;
  • « холодні&raquoкольори (блакитний, синій, фіолетовий) + білий.

Для наочного прикладу в зображенні, що нижче, ми склали рейтинг найкращих і найбільш помітних на наш погляд варіантів поєднань контрастних кольорів в порядку убування (від гіршого до кращого).

Підсвічування рекламної вивіски (напр., у випадку зі світловими буквами) теж має значення. При підсвічуванні відтінки червонго – світлішають, холодні кольори &ndashтемніють, а яскраво жовті – взагалі важко відрізнити від білих.

Трохи про психологію і символізм кольорів

Крізь призму якого б аспекту ми аналізували колірну сім'ю (« колір і простір», « колір і форма»), все-таки аспект « колір і людина » є основним. Він базується на стійких групових асоціаціях і символічних значеннях, які однакові для більшості людей по всьому світу. І коротко їх можна висловити так:

Червоний колір досить суперечливий, з одного боку – – гнівний та досить тривожний, з іншого – романтичний. Асоціюється з любов'ю і пристрастю, з кров'ю і війною. Один з королівських кольорів, серйозний і величний, дуже насичений енергетично, яскравий і сміливий.

Помаранчевий колір дарує відчуття свята, наповнює ентузіазмом і теплом, асоціюється з сонцем. Близький родич жовтого кольору. Динамічний, чуттєвий, життєстверджуючий та пишний. Загальновизнаний колір буддизму, що несе в собі зречення від порочних якостей.

Жовтий колір – найяскравіший і найоптимістичніший член світловий сім'ї. Життєрадісний колір сонячного світла, надії, радості, бадьорості, дружелюбності, посмішки і безтурботності. Завжди викликає виключно теплі і приємні асоціації. З додаванням червоного або коричневого дає золотий колір – колір царської розкоші, багатства, слави і перемоги.

Зелений колір – колір комфорту і рівноваги, гармонії, безпеки і здоров'я (не дарма аптечні хрести – зелені). Найпоширеніший в природі колір, що асоціюється з молодістю, оновленням навесні, буйною рослинністю, родючістю і відпочинком. У йозі та езотериці – колір життєвої енергії (прани), яка наповнює весь світ, хоч і невидима для очей.

Синій ( (і блакитний ) колір – колір неба і моря, релаксу, надійності, довіри і мудрості. Найзаспокійливіший колір для психоемоційного сприйняття. Символізує умиротворення і безтурботність, колір зими і холоду, вічності і постійності, стабільності і незламності. Один з королівських кольорів.

Фіолетовий колір, розташовуючись в кінці колірного спектра, є сумішшю червоного і синього кольорів, а значить – в ньому поєднуються тривога і спокій. Тому він символізує єдність протилежностей. У давнину вважався кольором посв'ячених у особливі знання. Духовний колір трансформації і всього таємничого. Налаштовує на філософський лад, має заспокійливий вплив.

І на закінчення

Навіть виходячи з усього вищевикладеного, ми наполегливо радимо Вам не « гнатися» за якимось колірним рішенням тільки тому що це – красиво. Все повинно бути у відповідності.

Кольори Вашої рекламної вивіски повинні відповідати кольорам, закріпленим у Вашому бренд-буці, якщо він у Вас є.

А якщо немає – підійти до цього питання потрібно дуже грамотно, оцінюючи навколишні об'єкти, архітектурний стиль будівлі і загальний меседж, який повинен йти від такого рекламоносія. Адже головним чином він повинен служити на користь іміджетворенню і підвищенню продажів.

Тому, не хвилюйтеся: ми допоможемо Вам визначитися і підкажемо найкраще рішення, і колірне &ndashв тому числі!