Головна
Як придумати вдалу назву для магазину

Як придумати вдалу назву для магазину

« Я назву компанію « Яблуко », якщо до 5 годин ви не запропонуєте кращого!» – сказав одного разу Стів Джобс, легендарний засновник Apple і автор не менш легендарних мотиваційних цитат.

І назвав! А згодом – дійсно « потрапив у яблучко », подарувавши світові одну з найбільш популярних і топових фірм сучасності. Везіння, чиста випадковість або запланований маркетинговий хід?

На що робити ставку при виборі назви для свого магазину, ресторану, будь-якої торговельної точки або торгової марки? Ми підготували для Вас невеликий перелік порад, який допоможе Вам грамотно придумати цю назву так, щоб вона була не просто ефектною, але й ефективною.

Що таке неймінг і чому він такий необхідний

Та тому що тільки палець може бути безіменним! У назві та імені є потреба практично для всього в цьому світі. Адже в більшості випадків знеособлений об'єкт – це об'єкт, до якого відсутній інтерес, що абсолютно і особливо неприпустимо в сфері бізнесу.

Оскільки зараз дуже модно і актуально вживання слів іноземного походження, слово « ім'ятворення » же не в тренді. Компанію маркетингу, брендингу та іншим «-ингам» тепер складає неймінг, що має на увазі грунтовний процес розробки унікальних назв фірм, товарів і послуг (від англ. «name» – ім'я).

Назва фірми, магазину – перше, з чим стикаються клієнти. Отже, необхідність в її вдалому виборі ставить нелегку задачу перед будь-яким підприємцем.

Але! Якщо постаратися і задіяти весь свій аналітичний і креативний розумовий потенціал, можна перетворити цю проблему в черговий плідно-прогресивний етап на шляху до досягнення успіху.

Звичайно ж, можна звернутися за допомогою до професіоналів. А можна і самому приміряти на себе роль нейммейкера, адже ніхто не може знати Вашу фірму або магазин краще Вас. Як показує практика, назви, що найкраще « вистрілюють » належать авторству саме самих власників.

Дещо зі статистики неймінга:

  • приблизно 90% споживачів робить вибір на користь продукту або фірми, назва яких викликає у них довіру і приємні асоціації;
  • близько 77% компаній з невдало підібраними назвами протягом 2 років на рику зливаються в «друшляк» конкуренції і терплять фіаско.

Вдало підібрана унікальна назва – це той відправний пункт, з якого починається формування іміджу, пункт, що задає тон подальшої рекламної діяльності фірми з метою її популяризації та просування.

Отже, робимо висновок, що неймінг потрібен для того, щоб:

  • гідно вийти на ринок, формуючи і підтримуючи позитивний імідж фірми ы;
  • заявити про себе потенційному покупцеві, викликавши його інтерес;
  • виділитися серед конкурентів і перевершити їх.

Крім фінансових вкладень в бізнесі потрібен невичерпний запас терпіння, посидючості і прагнення. А також – вміння визначати для себе першочергові етапи, до яких якраз і відноситься підбір назви. І саме в гідних самоідентифікації і позиціонуванні мистецтво неймінга покликане Вам допомогти.

Основні вимоги до назви магазину і правила його підбору

1. Стислість– сестра таланту! 

Назва повинна бути лаконічною і незабутньою, такою, немов « прилипає &raquo до сприйняття. Ні в якому разі не можна використовувати 3-поверхові конструкції, які будуть складні не тільки в запам'ятовуванні, а й в прочитанні, напр: « Красиві речі для вашого затишного будинку і вашого саду ». Якщо говорити про оптимальну довжину назви, то це 1-4 складу. Все, що понад, люди автоматично починають скорочувати, напр., « Повний кошик » стає просто « Кошиком ».

2. Звернення до позитивних емоцій

а підсвідомому рівні назва повинна викликати позитивним асоціації, бути надихаючою, веселити, дарувати впевненість або надію, бути приємною, напр., дитячий розважальний центр «Улыбайка», ветеринарний центр «ЛапУшка». Особливо в стресових умовах сучасного життя, коли людям не вистачає позитиву, такі назви дуже сильно « чіпляють » увагу і викликають інтерес. Ще добре, коли назва красиво і вербально приємно звучить.

Або напр., назва ювелірного магазину « Ломбард Джині », побудована на грі слів, асоціюється з дорогим брендовим авто Lamborghini, отже, викликає позитивний образ.

3. Унікальність ь – наше все!

Тільки уявіть, скільки є ларьків з назвою «Хліб» і магазинів з назвою «Продукти». Навіть не злічити. Не дивлячись величезний попит на дану групу товарів, цікава назва поставила б величезний плюс на користь певного магазину і виділила б його серед інших, напр.,., «Хлібушек», «За хлібом» і т.д. Тому, уникайте назв, які перегукуються з назвами конкурентів. Не кажучи вже про назви, які дублюють вже існуючі, щоб уникнути плагіату і судових процесів, пов'язаних з інтелектуальною власністю. Перевірити унікальність обраної Вами назви Ви можете в інтернеті. А тим більше, якщо плануєте відкривати сайт, таке доменне ім'я має бути доступне і містити мінімум інтерпретацій. .

4. Нейтральність і інтернаціональність strong>

Якщо Ви не хочете, щоб обрана Вами назва десь спливла в курйозному контексті або припускаєте, що з Вашою фірмою зможуть взаємодіяти іноземці, – врахуйте всі нюанси перекладу і транслітерації. Адже не відомо, в якому контексті назва звучатиме на іншій мові і що означатиме (може, негативно або навіть непристойно).

5. Все у відповідності

Назва повинна відображати тематику і ідею бізнесу в будь-якій сфері, повністю відповідаючи загальної концепції позиціонування. Іноді трапляються абсолютно безглузді варіанти, напр., магазин чоловічого одягу « Руслан і Людмила ». Ну, Руслан – зрозуміло. А Людмила-то тут причому? Або якщо назвати магазин фірмового обмундирування для силових і охоронних структур « Стиляга », це буде звучати просто смішно, а ось «Форпост » або « Егіда » – це вже зовсім інша справа.

6. Направленность на цільову аудиторію

« Все для молодят », « Студентське кафе » – такі назви сприяють припливу і залученню уваги саме тієї категорії клієнтів, в якій Ви зацікавлені. Напр., одразу зрозуміло, що пельмені « Манюням » призначені для маленьких дітей. Тому, дуже важливо враховувати орієнтир на гендерні пристрасті і цінності потенційних споживачів, а також – відповідність їх стилю життя.

Алгоритм підбору назви для магазину

  1. Проаналізуйте сферу діяльності Вашої фірми, складаючи невелику характеристику її послуг і товарів, цінностей та ідей. Які емоції вони викликають, які проблеми вирішують, що в них є особливого, від чого можна було б відштовхнутися.
  2. Складіть портрет потенційного споживача, спираючись на його смаки і переваги. Поставте себе на його місце: які б асоціації у вас виникли з товарами або послугами, які Ви пропонуєте.
  3. Зберіть назви конкурентів, щоб не тільки не повторитися, але і не бути схожими.
  4. Структуруйте перелік передбачуваних назв (можливо, використовуючи популярні методики і способи неймінга), проведіть опитування серед знайомих. Попросіть і їх згенерувати свої ідеї, організуйте дискусію, уточнюючи: чи запам'ятовується назва, як звучить?
  5. Так методом відсіювання Ви нарешті доберетеся до найбільш вдалого варіанту. Якщо Вас цікавить реєстрація торгової марки, переконайтеся в унікальності обраної назви через інтернет-ресурси.

Частіше звертайтеся до своєї уяви, уявляючи, як ця назва буде поєднуватися зі слоганом, який згодом добре б було придумати, виглядати на візитівці, логотипі, вивісці, звучати в рекламі і т.д., і т.п. Адже той же Стів Джобс говорив: « Працювати треба не 12 годин, а головою ». Тільки в такому випадку Ви досягнете відмінних результатів.

Як придумати назву: рейтинг найбільш ефективних способів

1. Представтесь будь ласка! Як вас звати?

З огляду на те, що все геніальне просто, можливо саме Ваше ім'я або прізвище стануть знаковими в процесі неймінга. Використання антропонімів (ПІБ людей або їх псевдонімів) – це один з найпопулярніших способів, який тримається на піку популярності вже не один десяток років. Яскравий тому приклад – це прізвища та імена їх засновників, напр .: Toyota, Ford, Honda, Phillips, Mercedes, Procter & Gamble, Gilette.

Не говоря уже о фешн-индустрии: Prada, Gucci, Louis Vuitton и пр. В таком случае на передний план выходит прямая идентификация и репутация учредителя, что автоматически вызывает доверие и повышает статус фирмы.

2. Беріть приклад з Adidas

Тобто – комбінуйте слова, складаючи новоформу. Це одна з найбільш популярних « фішок » неймінга, і назва бренду спортивного одягу Adidas – яскраве тому підтвердження. Адже утворена вона 2 частинами від імені та прізвища засновника – Адольфа Даслера.В цей же пункт можна втиснути усічення, вичленення або вирізання певних складів зі слів, словосполучень, імен чи прізвищ (як у випадку з концерном «Roshen»).

3. Римуйте або ловіть ритм

Такий хід називається цікавим поетичним словом « алітерація», який передбачає повторення однакових звуків в тексті для додання йому більшої виразності. Саме алітерація сприяє запам'ятовуванню віршів і пісень. Тому, якщо в обраній Вами назві буде рима (напр., « Букети від Свєти» і т.п..) і певний ритм, як у Coca-Cola або Chupa-Chups, його буде набагато легше запам'ятати.

4. Скорочуйте і використовуйте абревіатури

Цей спосіб приходить на виручку, якщо немає можливості уникнути довгої назви. Так, наприклад, з'явилися назви IKEA, BMW і NASA (National Aeronautics and Space Administration) або популярне видавництво «МИФ» (абревіатура від прізвищ власників – Манн, Іванов, Фербер).

5. Спробуйте метод аналогій і асоціацій

Проаналізуйте все, з чим будуть пов'язані Ваші товари або послуги, як це зробили власники авто-бренду Jaguar, підкресливши такою назвою всю міць, красу і швидкість своїх машин. Або як шоколадка Bounty, що обіцяє « райську насолоду», тому що названа на честь красивого архіпелагу в Тихому океані.

6. Зверніться до природи

А точніше, до географії, ботаніки, астрономії і будь-якої іншої науки, яка може Вам « підкинути » вдале і красиве слово. Такий спосіб неймінга теж входить до числа найбільш популярних, дозволяючи встановити більш емоційний контакт зі споживачем, виводячи на перший план конкретний образ.

Це можуть бути назви рослин і тварин (зооніми), річок, гір, міст і будь-яких географічних об'єктів. Так, магазин з товарами для турпоходів і альпінізму може називатися « Монблан», а з індійськими товарами і пахощами – « Агра» місто, де розташований знаменитий Тадж-Махал).

7.Використовуйте іноземні слова

Адже навіть самі звичайні і банальні слова в перекладі на іноземну мову звучать красивіше, інтригуюче і мелодійніше. Наприклад, колись у лінійці мобільних телефонів Samsung фігурувала серія «La Fleur», що в перекладі з французької означає «квітка ». Погодьтеся, така назва звучить набагато краще і ефектніше, ніж звичне англійське «flower».

8. Робіть відсилання до книг

Або їх авторам. Так в хід можуть йти культові казки, різного роду літературні твори і їх герої. Чим не вдала назва для кондитерської «ТОРТила»!

Те ж саме стосується творів мистецтва та архітектури, напр., магазин дорогих меблів може сміливо називатися «Версаль» – і коротко, і милозвучно, і красиво. А магазин з товарами для художників – «Рафаель».

Ми можемо довго наводити приклади вдалих і невдалих назв, тому що і в неймінгу бувають 100% промахи. Зрозуміло, що продуктовий магазин краще назвати « Смаколики», а не «Обжора» і квітковий – « Розеттою», а не «Кактусом». Хоча, все – дуже відносно і індивідуально. Але бажання сказати «ні» затертими, побитим фразам і банальності не повинно приводити Вас до абсурду. .

Наполегливо не рекомендуємо об'єднувати відразу два написи на одній вивісці одного магазину. Так, нестача місця диктує свої умови, але об'єднувати магазин солодощів «Лакомка» та ритуальних товарів &laquoОстанній шлях» – вкрай нерозумно.

І на закінчення

Важливо пам'ятати, що в підборі назви є як креативний аспект, який важливий для кінцевого споживача (як звучить, як запам'ятовується, які асоціації викликає), так і маркетинговий (чи сприяє воно конкурентоспроможності та просуванню на ринку), який важливий для Вас.

Очевидним залишається факт, що вдалий влучний наймінг – це істотний ривок вперед. Ґрунтовний підбір назви – це Ваш обов'язок і борг в першу чергу перед своєю фірмою і одна із запорук її подальшого успішного розвитку.

Якщо слідувати правилу«7 секунд», перше враження про людину формується саме за такий часовий проміжок. З враженням про магазин – приблизно та ж ситуація. І починається воно саме з назви, яка повинна бути оригінальною і чіпкою.

Рекламне агентство «Ташута» пропонує Вам на вигідних умовах вивіски для магазину, світлові букви і інші засоби зовнішньої реклами, які цю назву яскраво і гідно представлять увазі Ваших клієнтів.