Головна
Короткий гід по візуальному мерчендайзингу від РПК «Ташута»

Короткий гід по візуальному мерчендайзингу від РПК «Ташута»

Успішне ведення бізнесу - це ціла стратегія, слідуючи якій, Ви повинні зібрати в собі навички маркетолога, економіста, психолога, і … візуального мерчендайзера.

  До речі, на цю професію став рости попит. Тому що на сьогоднішній день, в умовах посилений конкуренції, дизайн-оформлення торгового простору, яким якраз і займаються вітріністи, є одним з головних важелів в просуванні фірми на ринку.

 

Як же самому оволодіти мистецтвом оформлення вітрин?

 

В першу чергу, прагнути по-максимуму, раціонально і зі смаком використовувати площу приміщення, в якому знаходиться Ваш магазин, кафе або інший заклад. І вікна – в тому числі! Адже з їх допомогою Ви можете не тільки заявити про себе, продемонструвати свою продукцію, але і вийти на контакт з майбутнім споживачем .

  Просто уявіть, що вікно – це обкладинка книги, до якої Ви хочете залучити велику кількість читачів. Звісно ж, ця обкладинка повинна бути не просто яскравою, а й неабиякою, такою, що, « чіпляє », й викликає бажання відкрити книгу і прочитати її до кінця.

Отже, віконна вітрина – це свого роду Ваше візуалізоване звернення до бажань і потреб споживача. Володіючи в комплексі знаннями з його психології, підкріпленими дизайнерськими знаннями і практичними навичками, Ви перетворите звичайну віконну вітрину в вітрину, що, « продає » за принципом: « Подивився на вікно – захотів увійти в двері!»

І нижчевикладені поради від спеціалістів РВК «Ташута» покликані допомогти Вам у цьому!

Підготовчий етап: виділяємо відправні пункти

Для того, щоб Ваші вже оформлені віконні вітрини в результаті володіли підвищеним коефіцієнтом привабливості, потрібно чітко зрозуміти кілька важливих речей .

 

  • Яким Вашим товарам або послугам відвести роль « візуальних »?
Саме візуально привабливі товари є чудовою базою для створення такої вітрини (напр., брендовий одяг). У різних випадках це можуть бути товари, на які Ви хочете зробити акцент. Але! Якщо « козир » Ваших товарів – функціональна практичність, а не краса, зосередьтеся не на їхніх естетичних характеристиках, а на технічних, перетворивши в очевидні переваги і достоїнства. Отже, вся віконна експозиція повинна крутитися навколо цього і інформувати перехожих будь-якими засобами. Використовуйте собі в допомогу банери, таблички, цінники і інші рекламоносії, які Ви також можете замовити у нас.

  • Визначте цільову аудиторію.

… І грайте на її естетичних уподобання, а також гендерних цінностях, відштовхуючись від яких Вам буде легше скласти концепцію оформлення вітрини, в тому числі, і її колірне рішення.

Наприклад, жінок приваблює романтичний квітковий декор і блиск кристалів. У магазинів з чоловічими товарами – інша специфіка. Що ж стосується послуг і товарів, розрахованих як на чоловічу, так і на жіночу частину населення, легко зіграти на нейтральності та універсальності. Просто потрібно знайти « золоту середину », що налаштовує на позитив, якого так не вистачає в повсякденному житті.

 

  • Оцініть локацію приміщення щодо вулиці.

Наскільки вона широка? Наскільки легко експозиція буде сприйматися людським оком і звідки? Адже фразу « велике бачиться на відстані » можна трактувати не тільки алегорично, але і прямо. Якщо вулиця вузька, навряд чи варто замовляти величезний реквізит у вітрину: він все одно не справить належного враження.

 

Наступний етап: визначаємося з концепцією оформлення віконної вітрини

 

… І прагнемо донести свій рекламний меседж. В цілому, професіонали в області візуального мерчандайзингу виділяють три типи вітрин за специфікою :

 

  • Розпродажні (доцільне оформлення в гамі яскравих кольорів, напр., червоного).
  • Товарні (практичні і прості, інформують про наявність товарів і розширення асортименту, в той же час надаючи можливість виділитися серед конкурентів цікавим оформленням).
  • Емоційні (далеко не прості і не настільки практичні, як товарні, тому що розраховані на створення « вау-ефекту ». Мета – амбітне демонстрування унікальної продукції, від якої має захоплювати дух, напр., у фешн-індустрії. Вимагають великих грошових витрат, так як дуже часто включають наявність спеціально створених арт-об'єктів).

 

За типом конструкції:

  • Закритого типу (торговий зал не проглядається з вулиці, підходить для невеликих торгових площ, легко зіграти на контрасті фону і освітлення).
  • Відкритого типу (найкраще підходить для великих торгових площ, які рясніють розмаїттям товарів, надаючи ще один привід заманити до себе клієнта).

 

Правила створення експозиції

  • Оформлення експозиції та асортимент магазину повинні відповідати один одному, щоб не викликати дисонанс у сприйнятті покупця, псуючи Вашу репутацію.
  • Експозиція повинна на всі 100% відображати філософію Вашої фірми і працювати на її впізнаваність.
  • Експозиція повинна сприйматися цілісно і гармонійно, як картина, за допомогою якої Ви можете красиво розповісти захоплюючу візуальну історію, яка викликає у споживача приємні асоціації і емоції. Використовуйте прийом « створення сцени » для обраного Вами товару.

А точніше, підберіть такі реквізити, які б стали надихаючою декорацією, що створює « ефект присутності ». Наприклад, для продуктів харчування створіть сцену пікніка на природі з кошиками і покривалом. При цьому дотримуйтесь одного стилю, гармонії в кольорах і пропорціях. Хоча, самовар на фоні Ейфелевої вежі буде виглядати безглуздо, але смішно.

  • Якщо Ви хочете закцентувати увагу споживача не на красі, а на якості і високій функціональності певного товару, відведіть йому найпомітніше місце у Вашій віконній вітрині, а саме – по прямій видимості, на рівні очей. Створіть виграшний фон і оточіть « масовкою » – додатковими компонентами і реквізитами, напр., у форматі « піраміда ».
  • Якщо Ви хочете підвищити престижність своїх товарів і їх презентабельність, використовуйте рекламоносії, що відображають їх характеристики. Наприклад, це можуть бути рекламні плакати, які Ви можете замовити у нас, в РВК «Ташута».
  • Прив'язуйте експозицію до сезонів і свят, а також знижок, пов'язаних з ними. Адже це не тільки значно стимулює продажі товарів і послуг (у тому числі – в якості подарунків), але і створює емоційну « настрієву » привабливість Ваших вітрин.

І ще: професіонали &ndash радять!

  • Не прагніть завалити віконну вітрину різними елементами декору, щоб аж рябіло в очах, за принципом « чим більше – тим краще ». Такою експозицією Ви не завоюєте клієнта, а навпаки відштовхне .
  • Не нехтуйте оновленням експозицій та інформації, пов'язаної з товарами і послугами. Проводьте акції, намагайтеся якомога частіше оновлювати асортимент і самі реквізити. Адже перестати бути цікавим споживачеві дуже легко. Та й конкуренти завжди напоготові.
  • Тримайте віконну вітрину в чистоті і порядку. Акуратність теж додасть плюс до Вашого бізнес-іміджу.
  • Позначте центр експозиції з певним товаром або реквізитом, при цьому залишивши повітря навколо нього. Не стискайте предмети в одну масу.
  • Вмійте виділити потрібне! Жонглюйте грою світла й тіні, грайте на колірних контрастах. Не забувайте про гумор і позитив. Якщо в оформлення віконної експозиції Ви внесете краплю гумору, це налаштує на мажорний лад клієнтів Вашого закладу і зробить їх відвідування більш безтурботним. Влаштовуйте своїм оформленим віконним вітринам фотосесії! Щоб пам'ятати, як Ви будете вдосконалюватися і виправляти помилки. Прислухайтеся до думки людей, образно аналізуючи: скільки зірочок заслуговує та чи інша експозиція.

 

Брендові магазини ніколи не шкодують коштів на оформлення вітрин, яке не тільки виконує іміджетворну роль, але й стимулює продажі – як заплановані, так і імпульсивні.

Тому, РВК «Ташута» пропонує Вам свої послуги, так як ми маємо величезний досвід в цій сфері (дивіться розділ « Оформлення вітрин »). Це може бути або « оформлення вітрин кольоровими плівками », або « оформлення вітрин повнокольоровим друком ».

Якщо Вам потрібні банери, штендери, плакати, поліграфія і інше рекламне обладнання – теж звертайтеся до нас! Запропонуємо і виготовимо в найкоротші терміни!